Săptămâna Mondială a Spațiului Cosmic                                                                          1 - 10 octombrie 2024 

Tema : "Spațiul Cosmic și Schimbările climatice"2024

 Grup țintă: elevi din clasele 9 C, 9 F,  10G, 11 C, 12 C, 12 F. 

"Om de știință pentru o zi " cu RSF, la sfârșit de septembrie 2024. Mulțumim mentorului, Emanuel pentru provocare, Alex Budu și colegilor de la Barițiu, pentru ocazia de a vedea în acțiune proiectul!!!!! Mulțumesc racovițenilor Bogdan O, Alex L., Mateo F pentru că au răspuns provocării de a fi alături de echipa RSF  la lansarea satelitului. (poza1, 2)

3, 4 octombrie 2024reântâlnirea cu Paxi la REDU, Belgia. (poza3)

Ance și Lucian, elevii din clasa a 12-a C, implicați în proiectul - Vânătoarea de exoplanete  au prezentat elevilor din clasa a 9-aC  proiectul ESA în care s-au implicat. (poza4).

Sateliții și teoria relativității. Despre elevul Einstein (poza5).

Elevii clasei a 11 C au împărtășit colegilor proiectul realizat "Importanța cuceririi spațiului în viața noastră".

Săptămâna mondială a spațiului alte ediții , 2. Spune profesorului ce materiale ți-au plăcut.

Expoziția "Beneficiile spațiului în viața noastră" -profesor coordonator Anițaș Cornelia, Pașca Mihaela  '24.

       Într-o călătorie virtuală pe site-ul NASA, elevii clasei a XI-a C de la Liceul Teoretic "Emil Racoviță" Baia Mare, secția științe ale naturii, au învățat despre tehnologii dezvoltate de NASA pentru cucerirea spațiului, pe care le întâlnim în viața cotidiană și ne îmbunătățesc condițiile de trai. Când vorbim de realizările NASA, tu, la ce te gândești? La destinații îndepărtate din sistemul solar, la imagini frumoase ale galaxiilor? Știai că rezultatele cercetărilor NASA sunt legate de viața de zi cu zi? Modul în care navigăm, în care comunicăm, modul în care se produc alimentele și energia, modul în care oferim ajutor în caz de dezastre și securitate națională, modul în care anticipăm vremea și felul în care înțelegem clima Pământului depinde depinde de tehnologia care s-a dezvoltat pe baza studiilor celor de la NASA, în încercarea lor de a cuceri spațiul. Din cele 130 de tehnologii prezentate, fiecare elev și-a ales o temă, a realizat o prezentare în limba engleză, o colecție de termeni tehnici, despre care s-au informat, a făcut un poster, prezentând în engleză colegilor. Am realizat împreună un dicționar de termeni și am organizat expoziția "Beneficiile cuceririi spațiului în viața noastră" . Realizarea filmului- Tomșa Maria (clasa XIIC ).

Din galeria cu materiale  2023- Drăgan Alexandru ( 11C), Bledea Cristina, Nadia ,Călăuz Luca (10F), Vâtcă Ștefania, Yasmine Ance (10C) luna fotografiată cu telefonul, PAXI-mascota ESA, macheta James Webb -imprimanta 3D.

WSW și tehnologia

Profesor coordonator Anițaș Cornelia Lăcrămioara, prof. Podină Camelia

Diriginți prof. Mândru Voichița, prof. Couți Maria 

 Există mulți sateliți vechi și părți defecte din aceștia, numite resturi spațiale, care orbitează în jurul Pământului și pot dăuna navelor spațiale active. L-am urmărit pe Paxi (mascota ESA) în ultima sa aventură pentru a menține spațiul curat.  Faceți-le celor mici cunoștință cu Paxi și dați-le jocurile cu Paxi pe tableta sau telefonul mobil:

Au avut loc discuții despre modul în care disciplinele de liceu sunt folosite pentru a dezvolta cele mai inovatoare tehnologii în STEM și care sunt beneficiile cunoștințelor spațiale în viața de zi cu zi. 

Pentru ora de dirigenție, elevii au primit  "Ghidul meseriilor VIITORULUI" (https://inaco.ro/wp-content/uploads/2021/09/21-septembrie_Editia-IVa_Ghidul-Meseriilor-Viitorului_INACO_2021.pdf). Nu ești sigur ce carieră STEM este potrivită pentru tine? Nu sunt fan al jocurilor pe calculator, dar am găsit ceva interesant. Încearcă predictorul de carieră !(https://www.lockheedmartin.com/en-us/who-we-are/communities/stem-education/career-predictor.html) . elevii au primit un material despre carierele spațiale și au făcut teste de carieră pentru a găsi cariera potrivită pentru ei.

În timpul orei de fizică am văzut cum se scrie cod, lucrând cu microbitul virtual și cu cel fizic obținut în Meet and Code 2021 pentru a realiza un proiect practic VITEZA. Utilizînd cod elevii își dezvoltă abilități necesare secolului 21. Bobocii au construit o rachetă pe platforma Tinkercad 3D și au fixat elementele de bază învățate la orele de fizică. Elevii au avut posibilitatea de a-și imagina viața ca un astronaut Artemis pe Lunar Gateway, folosind tehnologia inovatoare de învățare, Tinkercad 3D. Doi mentori și-au prezentat proiectul Fusion 360, o aventură interesantă în care au construit o colonie pe Lună, pentru a crește interesul elevilor pentru studiul Tinkercad 3D. 

 Clasele a 10-a au făcut cunoștință cu Tinkercad circuite Arduino . 

Elevii au învățat de la astronauți cum să aibă un stil de viață sănătos și au fost invitați  să colecteaze medalii planetare realiste la Cursele Virtuale ale Sistemului Solar , au primit pe classroom un test despre Dorin Dumitru Prunariu, singurul român care a călătorit în spațiu. 

O călătorie muzicală despre planetele sistemului nostru solar , iar pentru cei dornici de a se documenta 14 pași spre Univers

Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți